Nils Hemmerle wordt General Manager Laundry & Home Care bij Henkel Benelux
Brussel/Nieuwegein – Vanaf 1 oktober 2017 leidt Nils Hemmerle (39) de divisie Laundry & Home Care bij Henkel Benelux. Als General Manager volgt hij Paul Vetter op, die gepromoveerd wordt tot Head of International Sales van de was- en reinigingsmiddelen op groepsniveau.
Op 1 oktober wordt Nils Hemmerle, momenteel actief als Sales Director Laundry & Home Care, officieel de General Manager Laundry & Home Care voor de Benelux. Hemmerle zal ook zetelen in het directiecomité van Henkel Benelux.
Zelf wordt hij als Sales Director Laundry & Home Care opgevolgd door Filip Vankelst, die in België als nationaal Key Account Manager werkte voor hij in 2014 internationaal aan de slag ging als Senior Manager International Sales. Edwin Dijkshoorn blijft Sales Director Netherlands en rapporteert voortaan aan Nils Hemmerle.
Nils Hemmerle: “De consumentenmarkt kent heel wat uitdagingen vandaag en de detailhandel evolueert snel. Maar met innovaties en een slimme merkenstrategie staan we sterk om de marktpositie van Henkel duurzaam uit te bouwen. Ik kijk ernaar uit om straks als General Manager bij te dragen tot de verdere groei van onze producten binnen Laundry & Home Care in de Benelux.”
Nils Hemmerle startte zijn carrière bij Henkel in 2004, op de afdeling Brand Management in Düsseldorf. Hij groeide door tot Key Account Manager, eerst nationaal daarna internationaal, en werd in januari 2013 Marketing Director Laundry & Home Care in de Benelux. Een jaar later, in januari 2014, nam hij zijn huidige functie als Sales Director Benelux op. Voor hij voor Henkel werkte, studeerde Hemmerle International Business aan de Universiteit Maastricht, gespecialiseerd in Marketing & Finance.
Nils Hemmerle volgt Paul Vetter op die de afgelopen vier jaar binnen Henkel Benelux de divisie Laundry & Home Care leidde als General Manager. Paul Vetter trekt op zijn beurt naar het hoofdkantoor in Düsseldorf, waar hij Head of International Sales wordt voor de afdeling was- en reinigingsmiddelen.
Paul Vetter: “Uiteraard blik ik trots terug op het parcours dat Laundry & Home Care de afgelopen vier jaar in de Benelux heeft afgelegd. Vandaag horen we bij de snelst groeiende bedrijven in onze sector. Ik ben ervan overtuigd dat Nils de juiste persoon is om deze groei in de regio verder te zetten.”
De afdeling Laundry & Home Care ligt aan de basis van het succesverhaal van Henkel. Het begon allemaal in 1876, met als eerste product van het bedrijf een wasmiddel op basis van natriumsilicaat, ‘Universal-Waschmittel’. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldleider in consumenten- en industriële producten. In de Benelux is de divisie sterk vertegenwoordigd met bekende merken als Persil, Silan, Dixan, Witte Reus, Bref en Vapona.
Over Henkel
Henkel opereert wereldwijd met een goed gebalanceerd en divers productportfolio. Dankzij sterke merken, innovaties en technologieën neemt het bedrijf met zijn drie divisies leidende posities in, in zowel de industriële als consumentenmarkten. Henkel Adhesive Technologies is wereldleider in alle industriesegmenten van de kleefstoffenmarkt. In zijn divisies Laundry & Home Care en Beauty Care heeft Henkel leidende posities in vele markten en categorieën over de hele wereld. Henkel is opgericht in 1876 en kan terugkijken op meer dan 140 jaar succes. In 2016 noteerde Henkel een omzet van 18,7 miljard euro en een aangepast bedrijfsresultaat van 3,2 miljard euro. De drie topmerken Persil (wasmiddel), Schwarzkopf (haarverzorging) en Loctite (kleefstof) genereerden een gecombineerde omzet van meer dan 6 miljard euro.
Bij Henkel werken wereldwijd ongeveer vijftigduizend mensen. Zij vormen een gepassioneerd en zeer divers team dat wordt verbonden door een sterke bedrijfscultuur, een gezamenlijk doel om duurzame waarde te creëren en gedeelde waarden. Als erkend leider op het gebied van duurzaamheid bekleedt Henkel topposities in verschillende internationale indexen en rankings. Henkels preferente aandelen zijn genoteerd aan de German Stock Index DAX.
In de Benelux bevinden de filialen van Henkel zich in Brussel, Drogenbos en Westerlo (België) en in Nieuwegein en Scheemda (Nederland). In 2016 realiseerde Henkel in de Benelux een omzet van meer dan 500 miljoen euro met ongeveer 700 medewerkers. Meer informatie is te vinden op www.henkel.be of www.henkel.nl.
Contact
Henkel Benelux
Corporate Communications
Els Bruyninckx
Telefoon: 0474 288 177E-mail: els.bruyninckx@henkel.com