Henkel Beauty Care Professional opent nieuwe kappersacademie in Brussel

Nieuwe inspirerende opleidingslocatie voor kappers

Brussel – Henkel Beauty Care Professional heeft gisteren een nagelnieuwe Schwarzkopf-academie geopend in Brussel waar klanten en kappers in een ultramoderne setting opleidingen kunnen volgen en inspiratie kunnen komen opdoen. De nieuwe academie bevindt zich op de gelijkvloerse verdieping van het Bureau & Design Center, waar ook de Belgische hoofdzetel van Henkel gehuisvest is. 

Voor de opening van de Schwarzkopf Academy of Skills and Knowledge (ASK) zakten liefst 200 gasten af naar Brussel voor een grote show met de nieuwste kleur- en kapseltrends. En dat is net het doel van de nieuwe academie: inspiratie bieden in een exclusief kader.

Marjon Stamsnijder, General Manager voor Henkel Beauty Care Professional in de Benelux:” De ASK opleidingen zijn een belangrijke bouwsteen voor ons succes en dat van onze klanten. Onze ASK Academies zijn dan ook het epicentrum voor onze kennisdeling met kappers, of het nu gaat om de voorstelling van de laatste kleurtrends of een opleiding in zakelijke basics. Ik ben ervan overtuigd dat deze nieuwe academie het juiste kader biedt om enthousiasme, kennis en inspiratie te delen.” 

De ASK Academy in Brussel heeft een capaciteit van 150 gasten voor look & learn sessies en ongeveer 35 gasten voor een hands-on opleiding. Naast de nieuwe academie in Brussel, heeft Henkel Beauty Care Professional ook academies in Luik en in het Nederlandse Werkendam.

Over Henkel
Henkel opereert wereldwijd met een goed gebalanceerd en divers productportfolio. Dankzij sterke merken, innovaties en technologieën neemt het bedrijf met zijn drie divisies leidende posities in, in zowel de industriële als consumentenmarkten. Henkel Adhesive Technologies is wereldleider in alle industriesegmenten van de kleefstoffenmarkt. In zijn divisies Laundry & Home Care en Beauty Care heeft Henkel leidende posities in vele markten en categorieën over de hele wereld. Henkel is opgericht in 1876 en kan terugkijken op meer dan 140 jaar succes. In 2016 noteerde Henkel een omzet van 18,7 miljard euro en een aangepast bedrijfsresultaat van 3,2 miljard euro. De drie topmerken Persil (wasmiddel), Schwarzkopf (haarverzorging) en Loctite (kleefstof) genereerden een gecombineerde omzet van meer dan 6 miljard euro.

Bij Henkel werken wereldwijd ongeveer vijftigduizend mensen. Zij vormen een gepassioneerd en zeer divers team dat wordt verbonden door een sterke bedrijfscultuur, een gezamenlijk doel om duurzame waarde te creëren en gedeelde waarden. Als erkend leider op het gebied van duurzaamheid bekleedt Henkel topposities in verschillende internationale indexen en rankings. Henkels preferente aandelen zijn genoteerd aan de German Stock Index DAX.

In de Benelux bevinden de filialen van Henkel zich in Brussel, Drogenbos en Westerlo (België) en in Nieuwegein, Amsterdam en Scheemda (Nederland). In 2016 realiseerde Henkel in de Benelux (excl. Amsterdam) een omzet van meer dan 500 miljoen euro met ongeveer 700 medewerkers. Meer informatie is te vinden op www.henkel.be of www.henkel.nl.

Contact
Henkel Benelux
Corporate Communications                                        
Els Bruyninckx
Telefoon: 0474 288 177
E-mail: els.bruyninckx@henkel.com   

 

Share